Selecteer een pagina

Online hulpverlening

Online hulpverlening

Internet maakt steeds meer deel uit van ons dagelijks leven. Internet bied niet alleen het gemak van het vinden van informatie en het leggen van contact, maar ook voor hulpverlening bij psychische, sociale of maatschappelijke problemen wordt het internet steeds meer gebruikt. Hulpverlening via internet is laagdrempelig, effectief en bereikt nieuwe doelgroepen.

Deze training biedt u de kennis, handvaten en vaardigheden voor het online hulpverlenen binnen uw organisatie.

 

Wat u leert

Kennis op doen over de inhoud van online hulpverlening.  Gesprekstechnieken/vaardigheden ontwikkelingen binnen de online hulpverlening, door middel van oefeningen. Zicht krijgen op de kern van de vraag of boodschap van de hulpvrager en hier effectief op kunnen reageren.

Tijdens de training komen de volgende onderdelen aanbod

  • Wat is online hulpverlening?
  • Hulpvormen binnen de online hulpverlening
  • Gesprekstechnieken bij een chatgesprek
  • Doelgerichtheid d.m.v het vijf-fasenmodel
  • Methodieken in online hulpverlening.
  • Stappenplan voor het gestructureerd lezen en beantwoorden van een email
  • Behandeltechnieken bij online hulpverlening
  • Behandelstrategieën bij online hulpverlening
  • Behandelfasen bij online hulpverlening
  • Kwaliteitsbewaking

 

Werkwijze

In deze training wordt gewerkt aan de hand van casussen en praktijksituaties

 

Doelgroep

Hulpverleners die kennis en vaardigheden willen vergroten in online hulpverlening

 

Omvang, data en tijd

In overleg met de opdrachtgever

Vrijblijvende offerte: Online hulpverlening